W ostatni piątek ruszyła kampania informacyjna „Nie dla wydłużonego wieku emerytalnego”.
Według badań Homo Homini przeprowadzonych dla „Dziennika Gazeta Prawna” aż 71% Polaków chciałoby, aby powrócił stary system emerytalny. Związek od początku sprzeciwiał się rządowym projektom. W grudniu 2011 r. Komisja Krajowa NSZZ „Solidarność” zdecydowała o rozpoczęciu akcji zbierania podpisów pod wnioskiem o referendum obywatelskie w sprawie zachowania obowiązującego obecnie wieku emerytalnego. Mimo zebrania ponad 2 mln podpisów, w kwietniu Sejm odrzucił wniosek, a w maju została przyjęta nowa ustawa emerytalna.
W sierpniu rządowy projekt Krajowego Raportu Społecznego przygotowany przez Ministerstwo Pracy potwierdził, że dotychczasowy system emerytalny motywował finansowo do dłuższej aktywności zawodowej. Tym samym upadł jeden z koronnych argumentów za wydłużeniem wieku uprawniającego do emerytury.
Celem kampanii jest przypomnienie i utrwalenie w świadomości społecznej zagrożeń płynących z wydłużonego czasu pracy. Krótkie spoty przypominające o sprzeciwie Związku wobec pracy aż do śmierci będą pokazywane przez najbliższe 4 tygodnie w 247 salach kinowych należących do koncernu ITI (czyli multikina) w 28 miastach. Oprócz tego filmiki będą prezentowane na typowo kobiecych stronach internetowych, takich jak np. glamour.pl, gala.pl. rodzice.pl. oraz na stronach przeznaczonych dla mężczyzn, takich jak futbol.pl. chip.pl. aktywni.pl.