Solidarność Wielkopolska - Marketing wsparty Jaruzelskim
Marketing wsparty Jaruzelskim
Poniedziałek 12 września 2011

Na przełomie sierpnia i września na antenie  Radia Merkury pojawiła się reklama firmy BM Kobylin specjalizującej się m.in. w sprzedaży węgla. Zarówno treść spotu reklamowego, jak i barwa głosu lektora jednoznacznie nawiązywały do pamiętnego wystąpienia telewizyjnego gen. Wojciecha Jaruzelskiego z 13 grudnia 1981 r., w trakcie którego ogłosił on wprowadzenie stanu wojennego w Polsce.  Reklama wywołała oburzenie członków „Solidarności”. Zarząd Regionu skierował do prezesa firmy żądanie natychmiastowego jej wycofania.

„Reklamowanie Waszego produktu (węgla) w takiej właśnie formie jest wyrazem braku szacunku wobec ludzi ówczesnej opozycji.

         To przykre, że właśnie w roku, w którym mija 30 lat od wprowadzenia stanu wojennego oraz dwa dni po uroczystościach święta solidarności i wolności trzeba Państwu uświadamiać, że wprowadzając stan wojenny jego przywódcy - w tym przede wszystkim gen. Wojciech Jaruzelski - zapisali jedną z najczarniejszych kart w historii naszej ojczyzny; że trzeba Państwu przypominać, iż reżim stanu wojennego doprowadził Polskę na skraj zapaści gospodarczej; że trzeba Państwu przypominać o szacunku dla tych, którzy w tym czasie zginęli, byli więzieni, internowani, bici, represjonowani, a dzięki którym możecie Państwo dzisiaj w wolnej Polsce prowadzić w sposób nieskrępowany działalność gospodarczą” - napisano w piśmie.

         Swojego oburzenia emisją reklamy nie kryje też Marek Woźniak, Marszałek Województwa Wielkopolskiego. W listach do prezesa BM Kobylin oraz prezesa Radia Merkury w bardzo ostrym tonie potępił on zarówno firmę, która była pomysłodawcą reklamy, jak i decyzję Radia o jej  upowszechnianiu.

bn